교수 및 학생 소개

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정남호(Chung Namho) 교수

소비자의 정보시스템 사용과 지식공유활동에 관심을 가지고 이를 호텔 및 관광분야로 확장하여, 스마트관광 연구소를 운영 및 관련 연구를 진행하고 있다. 논문은 Journal of Travel Research, Tourism Management, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Information & Management, Computers in Human Behavior 등 주요 학술지와 지식경영연구, 경영정보학연구, 경영학연구 등의 국내 학술지에 발표되었다. 성균관대학교 경영학과에서 경영정보학전공으로 박사학위를 취득하였으며, 영국의 University of Surrey에서 방문연구원으로 활동하고, 크레듀 컨설턴트와 충주대학교 경영학부 교수로 재직하였다. 2013년 그간의 업적을 인정받아 경희대학교 명예의 전당에 이름을 올렸다.

 
  • 주요 연구 분야 스마트관광, 지식경영
  • 연구실 호텔관광대학 515호
  • 이메일 nhchung@khu.ac.kr
주요 연구

The effect of perceived trust on electronic commerce: Shopping online for tourism products and services in South Korea. 

Kim, M. J., Chung, N., & Lee, C. K. (2011). 

Tourism Management, 32(2), 256-265.


The use of social media in travel information search

Chung, N., & Koo, C. (2015). 

Telematics and Informatics, 32(2), 215-229.


The determinants of recommendations to use augmented reality technologies: The case of a Korean theme park. 

Jung, T., Chung, N., & Leue, M. C. (2015). 

Tourism Management, 49, 75-86.


The role of augmented reality for experience-influenced environments: The case of cultural heritage tourism in Korea.

Chung, N., Lee, H., Kim, J. Y., & Koo, C. (2018).  

Journal of Travel Research, 57(5), 627-643.


Consumers’ impulsive buying behavior of restaurant products in social commerce. 

Chung, N., Song, H. G., & Lee, H. (2017). 

International Journal of Contemporary Hospitality Management.


최근 대표 연구

Out of sight, out of cancellation: The impact of psychological distance on the cancellation behavior of tourists. 

Lee, H., Yang, S. B., & Chung, N. (2021). 

Journal of Air Transport Management, 90, 101942.


Experiencing immersive virtual reality in museums

Lee, H., Jung,  T.H., tom Dieck, M.C. & Chung, N. (2020)

Information & Management 57 (5), 103229


The impact of customers’ prior online experience on future hotel usage behavior. 

Lee, J., Lee, H., & Chung, N. (2020). 

International Journal of Hospitality Management, 91, 102669.


Configurational patterns of competitive advantage factors for smart tourism: an equifinality perspective

Ham, J., Koo, C., & Chung, N. (2020). 

Current Issues in Tourism, 23(9), 1066-1072.


Assessing the impact of textual content concreteness on helpfulness in online travel reviews

Shin, S., Chung, N., Xiang, Z., & Koo, C. (2019). 

Journal of Travel Research, 58(4), 579-593.